söndag, maj 24, 2015

Flera älgar har synts till i närheten av Sikhall

Hörde att flera älgar har synts till på ett gärde i närheten av Sikhall. Så fort jag hade stängt för dagen på campingen idag åkte jag iväg i min bil till detta gärde för att fota en älg. På vägen dit drömde jag om att få den perfekta bilden. Men, till min besvikelse fanns det inte en enda älg att skåda. Det enda vilda djur jag såg var en hare. På vägen hem såg jag några kor i en dunge som lagt sig till ro. Det såg rart ut, så det blev ett foto på dem istället.

Vädret i helgen har varit växlande, ganska kallt och en del blåst, men i lördags var det skönt med sol och 15 grader varmt. Dock inga stigande badtemperaturer än, med andra ord runt 10 grader. Det varma vädret vill inte riktigt komma. Jag försöker istället glädja mig åt att det är ljust länge på kvällarna, då vet jag att sommaren är på väg.



Mysstund

Fortrarande ljust fast det är kväll



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar