söndag, mars 22, 2015

Nu är det snart dags igen......

Äntligen närmar det sig en ny öppningssäsong för Sikhalls Camping. Den 1:a maj öppnar vi så det är knappt två månader kvar. Vårtecken har redan kommit till Sikhall då sånglärka, stare och morkulla setts de senaste två veckorna. Idag har även tofsvipa varit nära ängarna vid campingen. Lite konstigt blir det när jag skriver detta och samtidigt tittar ut genom fönstret och ser att det snöar. Men, ja, ja det är nog bara tillfälligt, vi vet ju att våren är här.

Vi har redan börjat städa och röja på campingen för att hinna bli klara till öppningsdags. Varje helg framöver kommer vi att greja om vädret tillåter. Jag hoppas på bra målningsväder i vår då målning står högt upp på schemat. Vi har bl a påbörjat målning av stugorna i höst som behöver avslutas. Restaurangens altan behöver också en upplyftning och även mycket annat förstås. Japp, nu tänker jag fortsätta att greja lite till!




Jag önskar att jag snart får servera en och annan mat och dryck igen, det närmar sig......

1 kommentar :

  1. Mycket jobb men säkert roligt också! Jodå, visst är det vår!

    SvaraRadera