måndag, maj 26, 2014

En och annan rabarberpaj.........

Det har varit en härlig helg med upp till 28 grader varmt. Väl varmt kanske, men det går ju att svalka sig i Vänern. Badtermometern visade på 18 grader som mättes vid höfthöjd. Fortfarande lite kallt, men ändå möjligt att börja bada.  

Förutom campinggäster var vi besökta av en vaktel som hörde av sig väster om campingen och en tidig kväll kom en fladdermus och flaxade förbi mig på nära håll. Undrade först vad det var för en konstig fågel. Annars är det ganska vanligt med fladdermöss här, men de brukar komma senare i skymningen.

I helgen fick jag också lite rabarber, eller rättare sagt ganska mycket rabarber. Fick till mig att jag hade fått de minsta rabarberna. Så jag undrar just hur de stora ser ut??? Tänker att det kan bli en och en anna rabarberpaj med vaniljsås.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar